رئیس جمهوری: باید با حفظ کرامت انسان ها در جهت اصلاح حرکت کنیم

رئیس جمهوری: باید با حفظ کرامت و شخصیت انسان ها در جهت اصلاح حرکت کنیم


سرویس خبر ـ «اگر می‌خواهیم کسی را اصلاح کنیم، نباید او را تحقیر کنیم، بلکه باید با حفظ کرامت و شخصیت او در جهت اصلاح برآییم و دلیل عمده شکست سیاست‌های آمریکا در دنیا هم تخریب ملت‌ها است.»

رئیس جمهوری که صبح دیروز در پانزدهمین همایش فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی سخن می‌گفت، ضمن بیان این مطلب، شناخت جایگاه و منزلت انسان را بهترین و بالاترین روش برای اصلاح جامعه دانست و افزود: همه جهان برای انسان و در خدمت انسان خلق شده است، خدای متعال همه هستی را برای انسان و شکوفایی آن خلق کرده است و انسان باید آیینه تمام نمای خدا باشد تا به مقام خلیفه الهی برسد.

رئیس جمهوری با بیان این که هنوز انسان شکوفا نشده است، اضافه کرد: تا به حال حقیقت واقعی انسان آشکار نشده است. انسان باید تجلی علم خداوند باشد، اما با تمام پیش‌فرض‌های علمی که ما داریم تا رسیدن به این نقطه فاصله بسیاری وجود دارد، زیرا هنوز علم حقیقی و تسلط انسان بر عالم محقق نشده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که انسان نیازمند اخلاق و فرهنگ است، افزود: امروز بشر به فرهنگ و اخلاق نیازمند است، بشر نیازی به بمب اتم و توپ و تانک ندارد، البته نیازمند شورای امنیت و حق وتو هم نیست، زیرا این‌ها برای نابود کردن حقیقت بشر است که به ابزاری برای شیطان هم تبدیل شده است.

دکتر احمدی‌نژاد درباره ماموریت اصلی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بزرگترین ماموریت انقلاب اسلامی تبیین، تدوین و ترویج شناخت ارزش انسانی است. مسلماً رمز ماندگاری جمهوری اسلامی هم پایبندی به این حقیقت بوده است. ماموریت ما انتقال فرهنگ و اخلاق است، نه این که به هر قیمتی شده تلاش کنیم بمانیم. نقطه تمرکز عملیات شیطان این است که انسان را از جایگاه واقعی خود دور کند و اجازه ندهد به صورت کامل شناخته شود.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: البته انتقال فرهنگ با انتقال بی‌فرهنگی متفاوت است، زیرا اگر بخواهیم کسی را به راه مستقیم هدایت کنیم، باید دعوت‌کننده بهره‌ای از هدایت برده باشد، بنابراین کسی که می‌خواهد جامعه را اصلاح کند، اول باید خود را اصلاح کرده باشد.

رئیس دولت دهم در بخش دیگری از این سخنان به موضوع دروغ غربی‌ها در مورد انتقال اسلام به ایران پرداخت و افزود: غربی‌ها به ناحق کتاب‌های بسیاری نوشتند و تلاش کردن بگویند پیشرفت اسلام با شمشیر بوده است و اسلام با شمشیر به ایران منتقل شده است، در حالی که اگر شما به بررسی موضوع اسلام در اندلس بپردازید، متوجه می‌شوید اسلامی که به این منطقه منتقل شد، اسلام درست و نابی نبود، زیرا عباسیان اسلام را به آنجا بردند.

وی افزود: ملت ایران اسلام ناب را از انبیا دریافت کرد و برای همین است که به رغم تلاش‌های بسیار دشمنان برای زدودن اسلام از قلب ایرانیان، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

رئیس جمهوری با تاکید بر استقرار عدالت در جامعه خاطرنشان کرد: برقراری عدالت در جامعه عشق و محبت ایجاد می‌کند، همانطور که اگر عشق به امام راحل نبود، بسیاری از نیروهای نیروی انتظامی به ماموریت‌های بزرگ نمی‌رفتند تا شهید شوند.وی با اشاره به استقبال گسترده جهانیان از شعار عدالت ملت ایران، گفت: به هر کجای دنیا که می‌رویم به حضرت امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی ابراز عشق و محبت می‌کنند، این موضوع به دلیل آن است که ایران پرچم عدالت را در دنیا برافراشته است و اگر مستکبران اجازه دهند، قاطبه مردم دنیا عشق خود به ایران را ابراز خواهند کرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی عملکرد نیروی انتظامی پرداخت و خاطرنشان کرد، به دلیل اعتقادات عمیق شما، نیروی انتظامی در حال طی روند تکاملی خود است البته تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم که مسئولیت شما در رسیدن به این نقطه بسیار سنگین است.

همچنین سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم در سخنان خود در این همایش با اشاره به دو مشکل نیروی انتظامی بیان کرد: ساختمان‌های نیروی انتظامی خوب نیست و در واقع می‌توان گفت با گذشت یک دهه در زمینه کارهای عمرانی این نیرو اقدامی نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد