بازیگر مسلمان انگلیسی: جاذبه قرآن مرا مجذوب اسلام کرد

خبرگزاری فارس: "مریم فرانسوا " بازیگری انگلیسی است که در دهه 90 شهرت زیادی به عنوان بازیگر بدست آورد، وی علت گرایش خود به اسلام را مطالعه قرآن و شخصیت پیامبر اسلام اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی و جنگ نرم خبرگزاری فارس، مریم فرانسوا کره بازیگر انگلیسی که در دهه 90 شهرت زیادی به عنوان بازیگر بدست آورد منتشر کرد. وی در مصاحبه با شبکه خبری "پرس تیوی " علت گرایش خود به اسلام را مطالعه قرآن و شخصیت پیامبر اسلام اعلام کرد.

* پیش از اینکه مسلمان شوم، یک کاتولیک شکاک بودم

بعد از اینکه از دانشگاه کمبریج فارغ التحصیل شدم اسلام را به عنوان دین خود پذیرفتم. پیش از اینکه مسلمان شوم، یک کاتولیک شکاک بودم، فردی که به خدا اعتقاد داشت ولی نسبت به آیین و مذهبی که از آن پیروی می‌کرد بدگمان بود.داستان آشنایی من با اسلام این‌گونه بود که با این روحیه به سمت مطالعه قرآن رفتم که بتوانم به دوستان مسلمانم بفهمانم که آنها در اشتباه هستند. بعد از مدتی با رویکردی متفاوت و با ذهنی باز تر به مطالعه‌ام به قرآن ادامه دادم. قرآن برای من نقش محوری داشت.

* خواندن قرآن و اشاره آن به تمام بشریت، مرا سر جای خود میخکوب کرد

خواندن قرآن و اشاره آن به تمام بشریت، مرا سر جای خود میخکوب کرد. قرآن درباره کتاب‌های آسمانی گذشته به گونه‌ای صحبت می‌کرد که هم متوجه می‌شدم و مرا از شک‌هایی که درباره مسیحیت داشتم پاک می‌کرد. بیانات قرآن طوری بود که این حس به من القاء می‌شد که خودم مسئول عاقبت و رفتارم هستم. در دنیایی که نسبی گرایی بر آن حاکم است مطالعه قرآن که اهداف معنوی و بنیادهای اخلاقی را مطرح می‌کند برایم بسیار جذاب بود. به عنوان فردی که همیشه علاقه زیادی به فلسفه داشته است قرآن به عنوان قله تفکرات فلسفی برای من نمایان شده بود. قرآن توانسته است سوال‌های فلسفی عمیقی را که طی قرن‌ها برای انسان به وجود آمده بود را جواب دهد و به عمیق‌ترین این سوالات که ما برای چه خلق شده‌ایم پاسخ دهد.

* اسلام به معنی برقراری همیشگی تعادل است و به نظر من پیام حضرت محمد برقراری همیشگی تعادل در رفتار انسان است

فکر می‌کنم بسیاری از دوستان نزدیک من تصور می‌کردند که پرداختن من به اسلام تنها دوره‌ای است و من بدون تغییری پس از مدتی به روال عادی بر خواهم گشت در حالی که تصور نمی‌کردند که این تغییر بسیار شگرف و عمیق باشد. بسیاری از دوستانم سعی کردند من را با شرایط جدیدم درک کنند و تلاش خود را برای حمایت از من انجام بدهند.
در جامعه مسلمانان انگلستان مشکل اعتماد به نفس وجود دارد که می‌تواند با مشارکت در بحث‌ها و جلسات اسلامی این مشکل حل شود. اسلام یک دین فضایی نیست و ما نباید کاملا خود و فرهنگ خود را فراموش کنیم. اسلام برجسته سازی خوبی‌های درون ما و تصحیح بدی‌هاست. اسلام به معنی برقراری همیشگی تعادل است و به نظر من پیام حضرت محمد برقراری همیشگی تعادل در رفتار انسان است.
مریم فرانسوا کره، در فیلمی در دهه 90 به شهرت زیادی دست یافت. وی در حال حاضر به عنوان یک خانم تحصیل کرده انگلیسی که به اسلام روی آورده و به شهرت زیادی رسیده است.

انتهای پیام/ 90040104/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد