تجمع مردم آمریکا مقابل کنگره در اعتراض به طرح‌های حل بحران بدهی

خبرگزاری فارس: صدها نفر از مردم آمریکا که مخالف طرح‌های ارائه شده برای حل بحران بدهی‌های دولت این کشور هستند، مقابل ساختمان کنگره تجمع کردند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، صدها نفر از شهروندان آمریکا با تجمع مقابل ساختمان کنگره این کشور در آستانه پایان یافتن مهلت تصویب طرح جدید بدهی‌های دولت از نمایندگان درخواست کردند برای حل بحران بدهی‌های دولت، بیمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی و بهداشتی شهروندان را قربانی نکنند.

"لئونارد ادموند " از اعضای فدراسیون معلمان آمریکا و از شرکت کنندگان در تجمع مردم مقابل کنگره آمریکا گفت: در صورتی که نمایندگان بخواهند بحران بدهی‌ها را از طریق افزایش سودهای بانکی حل کنند، این اقدام ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

"کالین کمپل " خبرنگار پرس تی‌وی در واشنگتن گفت: در حالی که میزان بدهی‌های دولت آمریکا بیش از 14 تریلیون دلار برآورد شده است کنگره آمریکا تنها کمتر از یک هفته فرصت دارد که طرحی را برای بازپرداخت بدهی‌های دولت تصویب کند در غیر این صورت آمریکا دچار وضعی خواهد شد که قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود نخواهد بود.

وی افزود: برخی نمایندگان کنگره خواهان افزایش سطح بدهی‌های دولت هستند اما شرایط بسیار دشواری را برای آن پیشنهاد کرده‌اند؛ یکی از این شرایط کاهش شدید بودجه برنامه‌های فدرال در آمریکا است. بسیاری از این برنامه‌ها به‌نوعی به افرادی که در برابر کنگره تجمع کردند مرتبط می شوند.

"جان گیج " از اعضای فدراسیون کارمندان دولتی آمریکا در تجمع مردم مقابل کنگره گفت: اکنون ما واقعاً با بحران کار مواجه هستیم. در حالی که 9 میلیون فرصت شغلی را از دست داده‌ایم؛ مقامات می‌گویند این کار برای کسب درآمد صورت نگرفته بلکه هدف کاهش هزینه‌ها بود اما واقعیت آن است که هدف از این کار کسب درآمد بود.

"کلت الیسون " از نمایندگان کنگره آمریکا هم که در تجمع مخالفان مقابل کنگره حاضر شده بود گفت: اقدامات دولت زندگی میلیون‌ها آمریکایی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

خبرنگار پرس تی‌وی در واشنگتن همچنین گفت: نگرانی مردم سراسر آمریکا درباره چگونگی حل بحران بدهی‌های دولت در حال افزایش است؛ بسیاری معتقدند اقدامات دولت آمریکا در این باره طبقه متوسط را بیش از این تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: چندین طرح توسط دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در این خصوص ارائه شده‌اند اما طرفین تمایلی به توافق درباره این طرح‌ها ندارند. دموکرات‌ها پیشنهاد کرده‌اند میزان بدهی‌های دولت تا زمان انتخابات آتی افزایش داده شود اما براساس طرح جمهوری‌خواهان میزان بدهی‌های دولت تنها تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد