فردا؛ افتتاح نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فردا در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افتتاح می شود. 

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در این باره گفت: تجمع بزرگ قرآنیان و تکریم و قدردانی از خادمان قرآنی از برنامه های مراسم افتتاحیه نمایشگاه نوزدهم است.
 
حجت‌الاسلام حمید محمدی افزود: مراسم افتتاحیه پنجشنبه شب، ششم مرداد برگزار می شود و علاقه مندان از جمعه، هفتم مــرداد ساعت14می توانند برای دیدن نمایشگاه به مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مراجعه کنند.
 
وی اضافه کرد:‌ رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه نوزدهم که از30 بخش تشکیل شده است،550 نشست تخصصی در موضوعات مختلف برگزار می شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، بخش دانشگاهی با72 غرفه و برگزاری86 نشست تخصصی را از دیگر بخش های این نمایشگاه بیان و اضافه کرد: "عترت و ولایت" با زیر مجموعه هایی همچون "امام علی(ع) و نهج البلاغه"، "امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه"، "امام رضا(ع) و جشنواره های فرهنگی هنری امام رضا (ع)" و "مهدویت" دیگر بخش این نمایشگاه هستند.
 
حجت الاسلام محمدی از پرداخت بن خرید از نمایشگاه به موسسات قرآنی خبر داد و گفت: موسسات قرآنی بین پنج تا10میلیون ریال بن خرید دریافت خواهند کرد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: هنرهای مفهومی با در اختیار داشتن فضایی حدود پنج هزار متر مربع و پرداختن به موضوع ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و تحول در علوم انسانی، با ارائه جدیدترین نوآوری های قرآنی، کودک و نوجوان و حوزوی از دیگر بخش های نمایشگاه نوزدهم هستند.
 
قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش عفاف و حجاب را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد و گفت: این بخش با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه های مرتبط با این حوزه در طبقه زیرین شبستان مصلی دایر خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام حمید محمدی اضافه کرد: شبکه قرآن و معارف سیما در مدت برگزاری این نمایشگاه هر روز از ساعت17تا یک بامداد برنامه های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را به طور زنده در چهار بخش45دقیقه پخش می کند.
 
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: همچنین شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما همچون العالم و الکوثر اخبار و رویدادهای ‌نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در سطح جهانی پوشش می‌دهند، همچنین شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج سیما و شبکه خبر اخبار این رویداد مهم قرآنی را در قالب مصاحبه، برنامه تولیدی و خبر پوشش خواهند داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد