«رادیو کتاب»راه‌اندازی می‌شود

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: «رادیو کتاب» به پیشنهاد مجمع ناشران انقلاب و همت صدای جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبلیغ کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی می‌شود.

محمد حمزه‌زاده مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره ارائه پیشنهاد راه‌اندازی «رادیو کتاب» به سازمان صدا و سیما گفت: «رادیو کتاب» تصمیمی است که به پیشنهاد مجمع ناشران ارائه شده اما اینکه چه هنگام راه‌اندازی می‌شود مربوط به صدای جمهوری اسلامی است؛ ما به عنوان پیشنهاد دهنده برای راه‌اندازی نرم‌افزار و تولید محتوای این رادیو اعلام آمادگی کرده‌ایم. 
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی ابراز داشت: «رادیو کتاب» بحث تبلیغ مجمع ناشران را دنبال نمی‌کند بلکه تنها این برنامه به ترویج کتاب و کتابخوانی می‌پردازد. 
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های سراسر کشور گفت: این مهم در راستای تحقق سخنان رهبری برای تلاش بیشتر و تبلیغ کتاب در رسانه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما اینکه این برنامه دارای چه آیتم‌ها و چند ساعت برنامه خواهد بود یا اساساً به حوزه کتاب یا نشر خواهد پرداخت، مواردی است که در جلساتی که پیش رو داریم بررسی خواهد شد. 
 
به گفته وی، جلسه راه‌اندازی رادیو کتاب روز دوشنبه آینده با رئیس رادیو تشکیل می‌شود، البته این دومین نشست خواهد بود چرا که در نشست نخست پیشنهاد راه‌اندازی «رادیو کتاب» مطرح شد. 
 
وی با بیان اینکه از ظرفیت اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی در تأمین محتوای رادیو کتاب استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در واقع «رادیو کتاب» دریچه تازه‌ای رو به فرهنگ است که بازوی رسانه‌ای فعالان تولید، توزیع و نشر کتاب خواهد بود. 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان کتابخانه‌های بزرگ و عمومی و جمعی از کتابداران سراسر کشور، همه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور را به حرکتی جدید و فراگیر در ترویج کتاب و کتابخوانی فراخواندند و خاطر نشان کردند که تیراژهای چند هزاری و چاپ‌های مکرر کنونی کتاب، شایسته کشوری 75 میلیونی و با جمعیت گسترده جوان، نیست. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد